Kantoor in huis inrichten- zo geniet je van een praktische werkplek!
wonenzakelijk

Zo geniet je van een praktische werkplek!

1.29Kviews

Steeds meer Nederlanders genieten van het ‘nieuwe werken’. Hierbij is het mogelijk om de werkuren zo flexibel mogelijk in te delen en ook veel vanuit huis te doen. Zodra je merkt dat je steeds meer thuis werkt, is het natuurlijk een logische stap om een kantoor in huis in te richten. Ook als zzp’er kan het fijn zijn om een eigen plekje te creëren. Iedereen die thuis wel eens aan het werk is, zal beamen dat het niet altijd even makkelijk gaat. Je wordt al snel afgeleid door de drukte binnen het huishouden en het gezin. Door een eigen kantoor te realiseren, kun jij je terugtrekken en van een productieve work vibe genieten. Daarnaast is een kantoor in huis belangrijk om orde in je hoofd te krijgen en geïnspireerd te blijven. Maar hoe pak je dat? Hoe geniet je van een praktische werkplek die jouw creatieve uitspattingen kunnen bevorderen? In dit artikel vind je een aantal handige tips.

Haal praktische zaken in huis

Thuiswerken vraagt om een enorme graad van organisatie. Je moet met enorm veel dingen rekening houden om jouw werkzaamheden zo efficiënt mogelijk te verrichten. Print je bijvoorbeeld vaak voor het werk? Dan is het verstandig om ook een printer in huis te halen. Je wil immers niet dat je werkzaamheden thuis stil komen te liggen, omdat je iets bent vergeten uit te printen. Daarbij is het niet alleen belangrijk om een kwalitatieve printer aan te schaffen, maar ook om de juiste printer toner en cartridges in huis te halen. Zorg ervoor dat je altijd een goede voorraad in huis hebt liggen, zodat je nooit zonder komt te zitten. Ook pennen, een agenda, voldoende schrijfblokken en ander apparatuur wat bij jouw werkzaamheden van pas komen, mogen uiteraard niet ontbreken.

Haal praktische zaken in huis

Om essentiële zaken niet te vergeten is het belangrijk dat je vooraf een boodschappenlijstje opstelt. Schrijf op wat je dagelijks gebruikt op kantoor en welke zaken essentieel zijn om ook in huis te halen. Stuit je tijdens het werk op een tekortkoming aan jouw kantoorruimte? Schrijf dit dan direct op. Zo geniet je binnen de kortste keren van een praktische werkplek die aan al jouw wensen voldoet.

Persoonlijke items

Dit is misschien niet het eerste waar je aan denkt als je een kantoor in huis inricht, maar de afwerking van de ruimte is ontzettend belangrijk. Hierbij spelen persoonlijke items een zeer belangrijke rol. Denk bijvoorbeeld aan foto’s van jou en/of je gezin of objecten die veel voor je betekenen. Hiermee geef je het kantoor niet alleen een huiselijke en sfeervolle uitstraling, maar bevorder je ook de creativiteit. Let er wel op dat je blijft doseren. Alles waar ‘te’ voor staat, kan jouw concentratie juist negatief beïnvloeden. Het is daarom belangrijk om een goede middenweg te vinden.

Voldoende opbergruimte

Heb je weer een grote bestelling bij PrintAbout geplaatst en vraag je je nu al af hoe je al die toners en cartridges gaat opbergen? Dan doe je iets fout! Onvoldoende opbergruimte is de grootste ergernis op kantoor. Zeker als je thuis je werkzaamheden uit wilt voeren. Door een ongeorganiseerd bureau en rondslingerende voorwerpen en papieren is het zeer moeilijk om je te concentreren. Kies daarom voor een bureau met voldoende lades of laat, indien de ruimte dit toelaat, een grote kast plaatsen om alle werk gerelateerde spullen netjes op te bergen.