//Afvallen
afvallen

Afvallen

Het kwijtraken van overtollige kilo’s kan vaak een hele worsteling zijn. Niet alleen heb je er lichamelijk last van, in veel gevallen is het ook zo dat je er mentaal problemen van ondervindt. Om te bedekken dat je iets bent aan gekomen draag je dan verhullende kleding en in sommige gevallen eet je meer dan je zou willen op momenten dat je alleen bent. Om dit aan te pakken zal je zelf de schouders er onder moeten zetten. Het is belangrijk dat je doelen stelt en je hier ook echt aan houdt. Wees niet bang om hier hulp bij te vragen.

Hoe begin je met afvallen?

Het belangrijkste bij beginnen met afvallen is dat je er mentaal klaar voor bent om af te vallen. Zorg ervoor dat je open staat voor hulp en praat over de problemen die je ondervindt. Met hulp van anderen kun je dan gemakkelijker beginnen met het proces van afvallen. Als je langere tijd problemen hebt met overgewicht dan kan het een erg zwaar proces worden. Daarom is het belangrijk dat je de juiste steun kan ontvangen. Deze steun kan jou helpen in de strijd tegen de overtollige kilo’s.

Bewegen

Om te beginnen is het aan te raden om jezelf in te schrijven bij een sportschool. Houd het niet alleen bij die inschrijving maar ga ook naar de sportschool toe. Vaak kun je bij sportscholen begeleiding krijgen bij het sporten en advies over gezonde voeding. Met behulp van deze adviezen kun jij de weg inslaan naar een gezonder gewicht. In het begin zal het misschien zwaar zijn en zal je met tegenzin naar de sportschool gaan, maar als je eenmaal bezig bent en kilo’s begint kwijt te raken dan zal je er zeker plezier in hebben. Je merkt dan automatisch ook dat je meer energie krijgt.

Gewicht op peil houden

Als je door te sporten en gezond eten bent afgevallen dan is het fijn als je jouw ideale gewicht hebt bereikt. Het is dan belangrijk dat je niet in jouw oude patroon vervalt en weer overmatig gaat eten. Daarom zal je moeten blijven sporten en wat helemaal belangrijk is, moeten letten op de voeding die je eet. Natuurlijk mag je ook lekker eten en is het toegestaan om af en toe te zondigen. Zorg er wel voor dat jouw voedingspatroon in balans is. Als je er eens voor kiest om vet te eten, ga de volgende dag dan bijvoorbeeld een extra rondje lopen.