Het grootste voordeel van online marketing is dat je alles kunt meten. Weet jij bijvoorbeeld de resultaten van een advertentie die je in de krant hebt geplaatst? Waarschijnlijk niet, omdat dit moeilijk meetbaar is. Het fijne van online marketing is dat je van iedere campagne kunt vaststellen of deze succesvol is geweest. Maar wat zeggen al die cijfers precies? Als leek kan het moeilijk zijn om het rendement van jouw website te beoordelen. Daar heb je een marketing specialist voor nodig. Alleen die kan jou het geheim achter een succesvolle online marketing campagne uitleggen. Als je naar een google partner op zoek gaat, zet je de eerste stap naar een succesvol bedrijf. Maar hoe gaat dit precies in zijn werk? Daarover lees je meer in dit artikel.
Doelen formuleren
Allereerst is het belangrijk om duidelijke doelen op te stellen. Je kunt nooit een reclamecampagne beginnen als je geen doel voor ogen hebt. Bedenk daarom goed wat je wilt bereiken en hoe je dit wilt gaan doen. Het formuleren van een duidelijk doel is de eerste stap naar succes.
Wees hierbij natuurlijk wel realistisch. Als je een adwords specialist inschakelt kan je er vanuit gaan dat je resultaten moet gaan zien, maar overdrijf ook niet. Als je je omzet in een half jaar tijd wilt verdriedubbelen, kan je er natuurlijk vanuit gaan dat dit nooit gaat lukken. Daarom adviseren wij om samen met een marketingspecialist om de tafel te gaan zitten en de mogelijkheden te bespreken. Hij kan jou precies uitleggen wat haalbaar is, hoe dit gedaan moet worden en welke resultaten je mag verwachten.
Schakel altijd een specialist in
Een veelgemaakte fout is dat ondernemers zelf de online marketing op zich nemen. Natuurlijk zijn er altijd wel een aantal dingen die je zelf kunt doen, maar besparen op online marketing kan alleen maar een averechts effect hebben. Daarnaast kost het veel tijd om jouw eigen marketing bij te houden. Dit is niet iets wat je even op een doordeweeks avond doet, maar is echt bijna een fulltime baan. Kan je dit er wel bij hebben? Waarschijnlijk niet. Voorkom dat jouw eigen werk er onder komt te lijden en schakel een specialist in. Natuurlijk kan je er ook voor kiezen om een gedeelte zelf te doen en een gedeelte uit handen te geven.
Met behulp van een keywordplanner zorg jij er bijvoorbeeld voor dat de content op de website niet alleen relevant is, maar ook nog eens hoog in Google scoort. Zo houd je een gedeelte in eigen hand en geef je tegelijkertijd ook de teugels een beetje uit handen.
Zoek een passende oplossing
Online marketing is niet meer dan de puzzelstukjes bij elkaar leggen en zo van een mooi resultaat genieten. Als je echter geen ervaren ‘puzzelkoning’ bent, kan dit erg lastig zijn. Een marketingspecialist weet precies welke strategische stappen hij moet zetten om de puzzel compleet te maken en zo het rendement te verhogen. Bespreek daarom de struikelblokken waar jij tegen aan loopt, leg uit wat je wilt bereiken, stel doelen vast en zoek samen naar een passende oplossing om de puzzel te leggen. Samenwerken, een specialist inschakelen en geduld hebben, dat zijn de ingrediënten achter het geheim van een succesvolle online marketing campagne!