Een digitale etalage, tien jaar geleden hadden mensen je vreemd aangekeken als je hierover vertelde. Inmiddels is dit helemaal niet zo’n vreemde term meer. Sterker nog: steeds meer ondernemers maken hiervan gebruik. De digitale wereld heeft steeds meer verrassingen voor ons in petto. De digitale etalage is hier zeker één van. Maar wat houdt dit precies in? En waarom loont het om als ondernemer hierin te investeren?
Een digitale etalage is eigenlijk niets meer dan een touchscreen die op een etalage wordt bevestigd. Hierdoor kunnen klanten volledig gebruik maken van de aangeboden content, zonder dat de winkel hier überhaupt voor geopend hoeft te zijn. Zo verleng je dus de openingstijden van de winkel en kun je op interactieve wijze met de klant omgaan. Een digitale etalage kent meerdere voordelen. Wij zetten de 4 belangrijkste voor jou op een rijtje.
1. Criminelen maken geen schijn van kans
Wanneer je een geavanceerde digitale etalage laat plaatsen, ontstaat natuurlijk wel de angst dat criminelen dit wel heel aantrekkelijk vinden. Zal de kans op vandalisme niet stijgen als je deze prachtige apparatuur in de winkel laat plaatsen? Welnee! De techniek van het touchscreen bevindt zich namelijk achter het glas. Alhoewel mensen er 24/7 gebruik van kunnen maken, betekent dit niet dat de techniek zichtbaar is. Als je de deur achter je dichtdoet, loop je dan ook geen enkel risico dat dieven hiermee vandoor gaan. Een goed alarmsysteem houdt de ergste criminaliteit al weg!
2. Duidelijk zichtbaar
De grootste angst van ondernemers is dat hun digitale etalage straks helemaal niet zichtbaar is voor het publiek. We weten immers allemaal hoe vervelend zonlicht kan zijn als deze op het beeldscherm van je televisie terecht komt. Dit veroorzaakt vervelende schitteringen, waardoor televisiekijken er niet meer in zit. Bij jouw etalage kan dit natuurlijk ook voorkomen. Is het dan wel verstandig om in een digitale etalage te investeren? Jazeker! De etalages kunnen namelijk van een speciale helderheid worden voorzien, zodat ze in ieder lichtval duidelijk zichtbaar blijven voor bezoekers.
3. Vooruitstrevende technologie
De techniek staat nooit stil. Dat blijkt ook wel, want wie had immers ooit gedacht dat een digitale etalage anno 2019 mogelijk zou zijn? Daardoor kun je echter ook verwachten dat de software steeds beter en geavanceerder wordt. Dit betekent gelukkig niet dat je hoeft te wachten met het installeren van een digitale etalage, want de software kan ook altijd nog op een later moment worden uitgebreid. Wie weet wat de toekomst dus nog voor jou zal brengen!
4. Veelzijdig
Een digitale etalage is op heel veel verschillende manieren te installeren. Zo kun je er voor kiezen om deze als interactieve ruit in te zetten of om digitale etalageschermen en posters toe te passen. Op basis van jouw wensen en de doelgroep kan er een mooie etalage worden samengesteld. Hiermee verbeter je het contact met de klant en zorg je voor een ware eyecatcher op de ruit, zodat jouw winkel veel beter opvalt. Een digitale etalage kan daardoor de omzet verhogen en de naamsbekendheid van het bedrijf vergroten!