Tips voor een goede gezondheid
healthmannen

Tips voor een goede gezondheid

80views

Gezondheid is belangrijk. Hier worden steeds meer mensen zich bewust van. Tegenwoordig ligt de focus dan ook op het bereiken én in stand houden van een goede gezondheid. Dit doen we door massaal te sporten, veel groente en fruit te eten en vooral ook door te ontspannen. Dit laatste is weer bevorderlijk voor een goede mentale gezondheid. Heb je moeite met het behouden van een goede gezondheid? Lees dan snel verder en ontdek enkele tips over Fit 20, voeding en slaapmeditatie.

Fit 20

We zijn tegenwoordig met z’n allen druk, druk, druk. Druk met werk, druk met kinderen, druk met huisdieren, druk met ons sociale leven en ga zo maar door. Fit 20 is een fijne app die hier handig op inspeelt. Deze app is met name interessant voor bezige bijen zoals ondernemers, vanwege de manier waarop er met tijd wordt omgesprongen. De 20 staat namelijk voor de tijd die je kwijt bent, en dat is inderdaad maar 20 minuten per training. Het is dus eenvoudig om dit in je dagelijkse planning te integreren. Bovendien kun je zelf de intensiteit van de trainingen instellen. Ga dus vooral op je eigen tempo.

Voeding

Naast voldoende beweging is er nog iets dat minstens net zo belangrijk is, of misschien zelfs nóg wel belangrijker: voeding. Je kunt nog zoveel sporten en bewegen als je wilt, maar als je ondertussen de hele dag door ongezonde maaltijden naar binnen werkt, gaan al je inspanningen verloren. Voeding is dus cruciaal voor een goede gezondheid. Het is hierbij belangrijk dat je alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt. Zorg dus voor gebalanceerde en gevarieerde voeding. Idealiter krijg je dagelijks voldoende eiwitten, koolhydraten, vetten en vezels binnen. Maak gezonde maaltijden klaar met voldoende verse groenten en fruit.

Slaapmeditatie

Voldoende beweging met bijvoorbeeld Fit 20 en gevarieerde voeding zijn ontzettend belangrijk en eigenlijk onmisbaar voor een goede gezondheid. Maar dit is nog niet alles. Want naast beweging en voeding is er nog een belangrijke factor die absoluut zal bijdragen aan je gezondheid: ontspanning. Ontspanning is van belang, zowel voor je fysieke als voor je mentale gezondheid. Stress is ontzettend slecht voor je lichaam en geest. Zorg daarom dagelijks voor voldoende rust en ontspanning. Dit begint natuurlijk bij een goede nachtrust. Wat veel mensen helpt is slaapmeditatie. Dit brengt vele voordelen met zich mee. Zo maakt het een einde aan slaapproblemen en helpt het je bij het vinden van de balans in het leven. Door je slaap op deze manier beter in het leiden, zul je profiteren van een betere nachtrust.